Minun VJK-matkani!

Aloitin oman VJK-opintoni puheenjohtajaurani alkuvaiheessa. Olin kerennyt olla puheenjohtajana vain pari kuukautta, kun koulutus alkoi. Tämä oli mielestäni hyvä ajankohta ja antoi hyvät eväät jatkolle. Minulla ei varsinaisesti ollut aikeita ryhtyä puheenjohtajaksi mutta melkein pakonsanelemana päädyin siihen. Tiesin heti tarvitsevani tukea tässä hommassa, ja koinkin sitä saavani koulutuksen kautta tulevan yhteisön kautta.

Koulutus alkoi ryhmätapaamisella, jossa oli siis mukana pohjoisen alueen puheenjohtajia, varapuheenjohtajia sekä tietysti myös koulutuksen järjestäjät.  Aika pian rajoitusten vuoksi kokoontumiset vaihtuivat verkkotapaamisiin. Tämä ei mielestäni vaikuttanut koulutukseen, nykyteknologia kun mahdollistaa niin hyvin etänä tapaamiset.

Sain koulutuksesta paljon eväitä omalle puheenjohtajauralleni. Vaikka olin ollut MLL:n toiminnassa aiemminkin mukana, oli puheenjohtajuudessa paljon uutta. Koulutuksen aloitti yhtä aikaa myös varapuheenjohtajamme ja yhdessä tehtävien tekeminen olikin mielekkäämpää. Tehtävät olivat hyödyllisiä yhdistyksellemme, ja niitä pystyi hyödyntämään myöhemmin konkreettisesti. Koulutusporukkamme hitsautui hyvin yhteen, ja perustimme yhteisen wa-ryhmä, jossa pystyi kysymään neuvoa muilta, ja aina siellä vastauksen saikin.

Suosittelen koulutusta varsinkin uusille puheen- ja varapuheenjohtajille, mutta varmasti siitä hyötyy jo pidempäänkin pallilla olleet.

Annika Iso-Junno
puheenjohtaja