#MLLsynttärit

Mannerheimin Lastensuojeluliitto täytti viime lokakuussa sata vuotta, jonka kunniaksi oli tarkoitus järjestää Koko Suomen lastenjuhlat. Juhlasuunnitelmamme menivät sekaisin koronarajoitusten vuoksi ja tapahtumien järjestämistä siirrettiin. Osa paikallisyhdistyksistä ehti järjestää juhlia jo viime vuonna ja olemmekin saaneet nauttia eri puolilla Pohjois-Pohjanmaata monenlaisista erilaisista tapahtumista lapsille ja lapsiperheille synttäreiden tunnelmassa!

Synttärit ovat onneksi joka vuosi ja pääsemme jatkamaan juhlintaa! MLL:n paikallisyhdistyksissä vapaaehtoiset ovatkin valmistelleet monenlaista kivaa myös tälle syksylle ja sunnuntaina 3.10. vietetään koko Suomen yhteistä lastenjuhlaa!

Tässä muutamia esimerkkejä juhlista, joihin voi suunnata koko perheen voimin tulevana viikonloppuna:

Sievin paikallisyhdistyksen juhlissa Sievin monitoimihallilla pääsee temppuradalle, pomppulinnaan pomppimaan ja hevostelemaan sekä keppareilla että talutusratsastuksessa lauantaina 2.10. klo 10–16

Haapajärven lastenjuhlissa paikallisyhdistys ottaa haltuun monitoimitalon mahtavan yhteistyöjoukon kanssa klo 13–16. Luvassa koko kansan kekkerit ja kivaa tekemistä kaikille!

Nivalan paikallisyhdistyksen juhlissa Kyösti Kallion koululla klo 12–15 vierailee pellepariskunta Nelli ja Niilo. Luvassa on myös pellepuisto, temppurata ja ilmapalloja!

Muhoksen paikallisyhdistys juhlii klo 12–16 Ponkilan urheilualueella ja Kirkkosaaressa.

Ohjelmassa: 1. Nallen leikit -nauhasuunnistus Ponkilan rantareitillä. Reitin kiertäneet saavat tikkarin! Muhoksen kunnan liikuntatoimen kanssa yhteistyössä toteutettu Nauhasuunnistus on kuljettavissa myös tapahtuman jälkeen su 10.10.2021 asti. 2. FRISBEEGOLF klo 12-14:30, jossa mukana Kristian Kuoksa (SM 2021 8. sija)

Pudasjärven paikallisyhdistys juhlii Hirsikampuksen sisäpihalla klo 12–15. Vieraana ovat Pikku Kakkosesta tutut Maltti ja Valtti klo 13. Lisäksi luvassa poniajelua, hattaraa, popcornia, hodareita, onnenpyörä, polkuautot ja paljon muuta. 200:lle ensimmäiselle tarjotaan kakkupala.

Pyhäjoen monitoimitalolla Pyhäjoen paikallisyhdistys tarjoaa klo 14–17 täytekakkua 100:lle ensimmäiselle. Lastenmusiikkiorkesteri Loiskis esiintyy lapsille klo 15. Sunnuntai-iltapäivän energiat pääsee purkamaan temppuradalle ja pomppulinnaan.

MLL Raahen paikallisyhdistys tarjoaa yhteistyössä Raahen Pelastakaa Lapset ry:n sekä Prisma Raahen kanssa klo 12 alkaen Raahesalissa elokuvan Maija Mehiläinen ja kultainen aarre. Ilmaiset liput voit noutaa Praatista, Kirkkokatu 43, maanantaista 27.9.2021 klo 10 alkaen.

Juhlat jatkuvat torstaina 7.10. Haapavedellä, jossa paikallisyhdistys tarjoaa yhteistyössä Lions Clubin kanssa Kajaanin kaupunginteatterin näytelmän Viri-Viri Tik Tak.

Oulussa juhlitaan pitkin syksyä perhekahviloissa. Kannattaa seurata Haukiputaan, Kaakkurin, Korvensuoran, Maikkulan, Lintulammen, Kaijonharjun, Myllyojan, Ritaharjun, Pateniemin, Oulunsalon ja Kiimingin perhekahviloiden ja Pohjois-Pohjanmaan piirin Oulun PerhePesien syksyn ohjelmaa synttärijuhlinnan osalta. Oulussa juhlat mahdollistaa Oulun kaupungin Yhteisötoiminnan alueellinen toimintaraha.

Iin paikallisyhdistys tarjoaa ilmaisia Tanssivarpaita ja perheliikuntaa jäsenilleen synttäreiden kunniaksi.

Olemme kuulleet, että juhlia saattaa putkahdella vielä eri puolille piiriä syksyn ja kevään aikana.

Juhlat näkyvät ja kuuluvat ympäri Suomea tunnisteella #MLLsynttärit ja tuhansin ilmapalloin, jotka viestivät MLL synttärijuhlaa.

Kannattaa siis seurata niin yhdistysten kuin piirinkin kotisivuja ja sosiaalisen median kanavia. Paikallisyhdistysten yhteystietoja löydät piirin kotisivuilta Paikallisyhdistykset | MLL:n Pohjois-Pohjanmaan piiri