Kaveritoiminta

Perheet voivat hakea aikuista vapaaehtoista kaveritukihenkilöä 617-vuotiaalle lapselle tai nuorelle. Kaveritukihenkilöä voidaan tarvita esimerkiksi, kun lapsi tai nuori on yksinäinen tai hänellä on haasteita arjessaan. Tukihenkilötoiminnan kautta lapsi tai nuori saa elämäänsä luotettavan aikuisen, jolle kertoa arjestaan ja ehkä myös mieltään painavista asioista.

Tukihenkilö ja tuettava tapaavat mukavan yhteisen tekemisen merkeissä. Tukihenkilö ja tuettava voivat esimerkiksi tutustua yhdessä uusiin harrastuksiin, harrastaa liikuntaa, pelata lautapelejä tai käydä mielenkiintoisissa paikoissa. Tuettava saa elämäänsä uutta ja mielekästä sisältöä ja tapaa ihan uusia ihmisiä.

MLL kouluttaa ja haastattelee jokaisen tukihenkilön. Tukihenkilö on vaitiolovelvollinen, hänen rikostaustansa selvitetään ja hän sitoutuu vapaaehtoistoiminnan eettisiin periaatteisiin. Tukisuhteelle asetetaan tavoitteet, esim. mielekkään tekemisen lisääminen vapaa-ajalle.

Haluaisitko saada Kaverin?

Olisitko sinä kiinnostunut toimimaan Kaverina?

Yhteystiedot:
Oulun eteläinen, Rannikkoseutu