MLL:n lapsiperheiden kotipalvelu Nivalassa

MLL:n lapsiperheiden kotipalvelu on maksutonta arjen tukea kaikille nivalalaisille lapsiperheille perheen omassa kodissa. Palvelu on tarkoitettu perheille, jossa on alle kouluikäisiä lapsia. Kotipalvelu on apua perheiden arkeen ja palvelua voit varata, kun haluat apua lasten hoitoon ja kotiaskareisiin.

Kotipalvelua voit saada:

- lasten hoitoon ja kasvatukseen

- vanhemman asioinnin ajaksi

- kodinhoitoon ja huolenpitoon

Palvelua on varattavissa arkipäivisin pääasiassa klo 8-16 välillä. Varauskalenterissa on vaihtelevina päivinä varattavia aikoja myös klo 16-18 välillä.

Perhe voi käyttää palvelua 16 h / tilauskausi (tammi-kesäkuu, elo-joulukuu).

Lapsiperheiden kotipalvelun tiimi

Ota meihin yhteyttä kun haluat lisätietoja palvelusta, varata ajan, perua varauksesi tai ilmoittautua  peruutusaikojen jonoon (soitto/Whatsapp/sähköposti)

AJANVARAUS

Ennen kuin varaat ajan

Kotipalvelua ei voi saada äkillisesti sairastuneen lapsen hoitoon, jatkuvaluonteiseen harrastukseen, pelkkään siivoukseen tai kotona tehtävän etätyön tai opiskelun ajaksi.

Jos olet käyttämässä palvelua ensimmäistä kertaa, varaa ensimmäiselle käynnille 15 min aikaa kotipalvelusopimuksen täyttöä varten. Sopimuksessa käydään läpi palvelun sisältö, sekä sovitaan toteutusajoista ja vastuista yhdessä perheen kanssa.

Tarjoamme kotipalvelua resurssien mukaan, emme valitettavasti voi tarjota sijaista kotipalveluntyöntekijän poissa ollessa.

Kotipalvelua tarjotaan pääsääntöisesti varausjärjestyksessä ja käyntiajat perustuvat sen hetkiseen varaustilanteeseen.

Miten varaan ajan

Voit katsoa ja varata sopivan ajan suoraan sähköisestä varauskalenteristamme tai puhelimitse.

Ohjeita varauskalenterin käyttöön

1. Valitse palvelukategoria (kotipalvelu 2h, 3h, 4h, 5h, 6h, 7h)
  2. Aloita valitsemalla palvelu (lasten hoito ja kasvatus, vanhemman asiointi, kodinhoito ja huolenpito)
    Kalenteri näyttää vain valitun palvelukategorian vapaat ajat, aikoja saattaa siis olla vapaana, jos vaihdat palvelun kestoa (siis jos kalenterissa ei ole tilaa esim. 4h:n palvelulle niin 2h:lle voikin löytyä).
  3. Valitse työntekijä. Kun valitset ”kuka tahansa” näyttää kalenteri molempien työntekijöiden käytettävissä olevat vapaat ajat.
  4. Valitse vapaa aika. Täytä lomakkeelta kaikki kentät. Jos palveluntarpeesi ylittää neljä tuntia tai sijoittuu klo 16 jälkeen, perustele palveluntarve lisätietokenttään.

Jos et löydä kalenterista sopivaa aikaa, voit olla puhelimitse yhteydessä suoraan kotipalveluntyöntekijään tai koordinaattoriin.

Voit myös ilmoittautua peruutusaikojen jonoon. Jos haluat, että sinulle tarjotaan peruutusaikoja, ilmoita siitä kotipalvelutyöntekijöille, kotipalvelun koordinaattorille tai voit jättää meille yhteystietosi "Ota yhteyttä"-painikkeen kautta.

Jos joudut perumaan varauksen

Voit perua palvelun 5 vuorokautta ennen varausta sähköpostiin varausvahvistuksen mukana tulleen linkin kautta.

Jos joudut perumaan ajan sairastumisen tai muun syyn vuoksi, alle 5 vuorokauden kuluessa varauksesta, tulee peruutus tehdä puhelimitse. Jos joku perheenjäsen sairastaa tarttuvaa infektiotautia, on palvelu peruttava.

Jos aikaa ei ole peruttu ajoissa ilman pätevää syytä, vähennetään varatut tunnit palvelun kokonaistuntimäärästä.

Seuraavan kuukauden kalenteri avataan:

Tammikuun 2024 kalenteri avataan:  18.12. klo 16 mennessä

Helmikuun 2024 kalenteri avataan: 22.1. klo 16 mennessä

Maaliskuun 2024 kalenteri avataan: 19.2. klo 16 mennessä

Huhtikuun 2024 kalenteri avataan: 25.3. klo 16 mennessä

Toukokuun 2024 kalenteri avataan: 22.4. klo 16 mennessä

Kesäkuun 2024 kalenteri avataan: 20.5. klo 16 mennessä

TÄSTÄ VARAAMAAN

Kaipaatko tukea vanhemmuuteen? Tarvitsetko neuvoa arjen pienissä tai isoissa asioissa? Haluatko jutella jollekin? Tarvitsetko apua perhepalveluiden tai työntekijöiden löytämisessä? Voit ottaa yhteyttä arjen pienissä ja suurissa mietteissä tai, jos vain kaipaat toista aikuista, jonka kanssa vaihtaa ajatuksia.