Perhekummit

Lapsien jalkoja ja varpaita.

Lapsiperheet voivat hakea itselleen MLL:n perhekummia, jonka kanssa keskustella ja jakaa arjen hetkiä. Perhe voi hakea kummia esimerkiksi, jos oma tukiverkosto kaipaa vahvistusta, elämäntilanne on muuttunut tai perhe muusta syystä kaipaa arjen kuuntelijaa ja rinnallakulkijaa. Perhekummitoiminta ennaltaehkäisee ongelmien kasautumista ja arjen kuormittavuutta. Yksin ei tarvitse jäädä!

Perhekummi on tavallinen ja luotettava aikuinen, joka haluaa vapaaehtoisesti antaa omaa aikaansa ja tukeaan perheelle. Perhekummi ei ole ammattilainen vaan hyödyntää toiminnassa omia kokemuksiaan ja persoonaansa. Perhekummitoiminta ei myöskään korvaa ammattityötä, eikä perhekummi toimi lasten- tai kodinhoitajana.

Perhekummisuhteen tavoitteet perustuvat perheen omaan kokemukseen tuen tarpeesta. Perhekummi ja perhe tapaavat toisiaan yhteisesti ennaltasovitun aikataulun mukaisesti.

MLL kouluttaa ja haastattelee jokaisen perhekummin. Perhekummi on vaitiolovelvollinen, hänen rikostaustansa tarkistetaan ja hän sitoutuu vapaaehtoistoiminnan eettisiin periaatteisiin.

Yhteystiedot:
Oulun eteläinen, Rannikkoseutu