Olet tärkeä.fi -verkkosivusto

Ohjaajamerkkejä.

Olet tärkeä.fi on Mannerheimin Lastensuojeluliiton vapaaehtoistoiminnan verkkosivusto, jota MLL:n yhdistykset ja piirit voivat käyttää vapaaehtoisten rekrytointiin.

Olemme luoneet piirimme alueella toimiville yhdistyksille käyttäjätunnukset (lähetetty yhdistyksen puheenjohtajalle sähköpostitse), joilla pääsette kirjautumaan ja luomaan sivustolle yhdistyksissänne mahdollisesti avoimina olevia vapaaehtoistehtäviä (esim. perhekahvilaohjaaja, kerho-ohjaaja, tukihenkilö jne.).

Yhdistykset  voivat tehdä sivustolle kalenterimerkintöjä (avoin tehtävä, tapahtuma tai koulutus).

Kolme ilmoitustyyppiä:

o Avoin tehtävä -ilmoitus kannattaa tehdä silloin, kun haette yhdistykseen pidemmäksi ajaksi esimerkiksi perhekahvila-ohjaajaa, kylämummia tai paikallisyhdistysaktiiveja eli hallituksen jäseniä.

o Tapahtuma -ilmoitus kannattaa tehdä silloin, kun haette yhdistyksen yksittäiseen tapahtumaan tietylle päivälle talkooapua tai vierailijaa. Näitä ovat esimerkiksi ”lipaskerääjä”, ”buffet-myyjä”,  tai ”perhekahvilan vieraileva puhuja”.

o Koulutus -ilmoituksia käyttävät pääasiassa piirit.

Sivuilla vapaaehtoinen voi myös luoda työtodistuksen sekä hankkia itselleen digitaalisen osaamismerkin. Todistuspyynnöt ohjautuvat aina piirin hyväksyttäviksi.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠