PerhePesä Oulu

Oulun PerhePesällä ovat toimipisteet Toppilassa ja Keskustassa MLL:n piiritoimiston tiloissa.

PerhePesä Oulun Toppilan toimipiste

Toppilan toimipiste toimii kerhotilassa osoitteessa Paalikatu 6 D, 90520 Oulu. (Ulko-oven vieressä on ovikello, ovi avataan sisältä.)

MLL Pohjois-Pohjanmaan piiritoimisto sijaitsee osoitteessa Nummikatu 32, 90100 Oulu.

Hei PerhePesän kävijä! Haluaisimme kuulla teiltä, mitä mieltä olette toiminnasta: mikä toimii, mitä voisi kehittää, millaista toimintaa juuri teidän perhe vielä kaipailisi? Auta meitä kehittämään toimintaamme ja tue toiminnan jatkumista kertomalla oma mielipiteesi.

Avoimeen PerhePesään voit tulla omien aikataulujesi mukaan silloin, kun ovet ovat avoinna. PerhePesästä löydät juttuseuraa, lapsille leikkiseuraa, tukea vanhemmuuteen ja saat tarvittaessa ohjausta ja neuvontaa. PerhePesässä voi olla myös vierailijoita sekä ohjattua toimintaa, johon voit osallistua halutessasi.

ABC-Vanhemmuusryhmä 3-12-vuotiaiden vanhemmille
Ryhmän tavoitteena on tukea lapsen positiivista kehitystä vahvistamalla lapsen ja aikuisten välistä suhdetta arjessa.  Kun ilmoittaudut ryhmään, toivomme sinun osallistuvan jokaiselle tapaamiselle, koska teemat nivoutuvat yhdessä ABC-kokonaisuudeksi. Kevään 2024 ryhmä on täynnä.

HaikaraPesä on tarkoitettu ensimmäisen lapsen saaneille vauvaperheille (lapsi alle 1v.). Mukaan voi tulla jo odotusaikana. HaikaraPesässä voi tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia perheitä. Samalla vanhemmat saavat tietoa ja arvokkaita vinkkejä vauva-arjen tueksi.

Itsellisten äitien olohuone on avointa toimintaa, jonka ohjaajana toimii vapaaehtoinen. Voit tulla mukaan olitpa sitten jo "lapsellinen" tai vasta suunnittelemassa itsellistä lapsen saantia.

Kantovälinetreffit on Kantoliinayhdistyksen järjestämää toimintaa, johon voivat osallistua kaikki lapsen ergonomisesta kantamisesta kiinnostuneet. Paikalla on Kantoliinayhdistyksen kantotukihenkilö. Tervetuloa kokeilemaan ja tutustumaan ergonomisiin kantovälineisiin!

Kielipolku on Suomen Kielipolku SLI ry:n järjestämä kerho, joka tarjoaa vertaistukea puheen ja kielen kehityksen viivästymiseen ja arjen haasteisiin sekä mukavaa yhdessäoloa. Kielipolun perhekerhossa voit istahtaa hetkeksi alas, juoda kupin kahvia ja jutella samassa elämäntilanteessa olevien muiden vanhempien kanssa, lasten leikkiessä hoitajan kanssa. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Oulu | Suomen Kielipolku SLI ry

Lahjasoluperheiden Helminauha-kahvilaa ohjaa Simpukka ry:n vapaaehtoinen vertaisohjaaja. Helminauha-kahvila on tarkoitettu kaikille lahjasoluilla lasta toivoville ja lapsia saaneille. Tapaamisiin voi tulla lasten kanssa.

Monikkoperheiden vauva- ja taaperotapaamiset on Pohjois-Suomen Monikkoperheet ry:n toteuttamaa toimintaa. Kohtaamispaikassa kuulet toisten monikkovanhempien kokemuksia arjesta monikkovauvojen kanssa ja pääset tapaamaan muita monikko-odottajia.

Ompelukerhossa voi ommella omilla kankailla tai korjata rikki menneitä vaatteita. Aikaisempaa osaamista ei vaadita, sillä paikalla on ammattitaitoinen ohjaaja, joka neuvoo ja opastaa tarvittaessa. Ompelukerhossa on valmiina perusompelukoneita, yksi saumuri sekä ompelutarvikkeita eli riittää, että tuot mukanasi oman ompelutyön.  Lapset saavat tulla mukaan ja heidän seuranaan on ammattitaitoinen ohjaaja. Ilmoittaudu mukaan viestillä (p. 040 5646520) ja mihin ryhmään osallistut (ryhmä 1 klo 9-11, ryhmä 2 klo 11.30-13.30 ja ryhmä 3 klo 13.30-15.30).

SateenkaariPesä on kohtaamispaikka kaikenlaisille sateenkaariperheille, odottajille sekä sateenkaariperheestä haaveileville ja suunnittelijoille. Täällä voit tutustua toisiin sateenkaariperheisiin rennon yhdessäolon, juttelun, kahvittelun ja lasten vapaan leikin merkeissä. Tarjolla teetä ja kahvia. SateenkaariPesässä on paikalla Sateenkaariperheet ry:n vapaaehtoinen vertaisohjaaja.

MLL Paikallisyhdistysten perhekahvilat Oulussa MLL:n paikallisyhdistysten perhekahviloita toimii useampi Oulussa.  Perhekahvilat ovat kaikille lapsiperheille avoimia kohtaamispaikkoja, joissa mm. jutellaan, kahvitellaan, leikitään lasten kanssa. Perhekahviloita ohjaavat paikallisyhdistysten vapaaehtoiset perhekahvilaohjaajat. Oulussa toimivat perhekahvilat löytyvät täältä. Nummikadun perhekahvila on MLL Pohjois-Pohjanmaan piirin tiloissa toimiva MLL Oulun paikallisyhdistyksen perhekahvila.

PERHEIDEN APU JA TUKI
Ohjaajalta voi varata henkilökohtaisen keskusteluajan. Hän voi auttaa esimerkiksi hakemusten täyttämisessä tai löytämään perheelle sopivan palvelun. Keskustelu ohjaajan kanssa on aina luottamuksellista.

Ohjaajan kanssa voi käydä myös Lapset puheeksi -keskustelun, jonka avulla pyritään tukemaan vanhemmuutta, lapsen kehitystä ja koko perheen hyvinvointia.

Tiistaina 23.4. klo 14:30

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Etäluento: Raskauden aikainen ja synnytyksen jälkeinen masennus, mistä ja miten saa apua ja tukea? Aiheesta puhumassa Äidille apua- hankkeesta Inka Kansi. Osallistuminen Teamsin kautta, ei ennakkoilmoittautumista.
Linkki: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Pienen lapsen ensiapu -webinaari

Tiistaina 21.5. klo 14.30-16

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton.

Mukaan pääset tästä linkistä.