PerhePesä Kuusamo

Kuusamon PerhePesän löydät osoitteesta:
Kumppanuustalo Nuotta
Apajatie 1 (rakennus 3)

Tervetuloa PerhePesälle!

Lapsi- ja perhetoiminnan ohjaaja Eeva-Liisa

p. 0408458078

PerhePesä-koordinaattori Sarliina Laitila p. 0458531552

Hei PerhePesän kävijä! Haluaisimme kuulla teiltä , mitä mielä olette toiminnasta. Mikä toimii, mitä voisi kehittää? Millaista toimintaa juuri teidän perhe vielä kaipailisi? Auta meitä kehittämään toimintaamme ja tue toiminnan jatkumista kertomalla oma mielipiteesi.

Kuusamossa on mahdollista saada lastenhoitoapua. Piirimme alueella lastenhoitajia on mahdollista saada  VAIN Kuusamon alueelle.

PerhePesän toiminta

Avoin PerhePesä
Avoimeen PerhePesään voit tulla omien aikataulujesi mukaan silloin, kun ovet ovat avoinna. PerhePesästä löydät juttuseuraa, lapsille leikkiseuraa, tukea vanhemmuuteen ja saat tarvittaessa ohjausta ja neuvontaa. PerhePesässä voi olla myös vierailijoita sekä ohjattua toimintaa, johon voit osallistua halutessasi.

Keskiviikko klo 9-13

Perhekahvila

Perhekahvilat ovat kaikille avoimia kohtaamispaikkoja, joissa jutellaan, kahvitellaan, leikitään lasten kanssa tai kuullaan asiantuntija-alustuksia toivotuista teemoista. Se on osa Kuusamon paikallisyhdistyksen toimintaa ja sitä ohjaavat vapaaehtoiset toimijat

Tiistai 9:30-11:30
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Torstai 9:30-11:30 (15.2. ja 22.2.)
Rukalla torstaisin 10-12.00

HaikaraPesä

Kaikille vauvaperheille (alle 1-vuotias lapsi) avoin ryhmä. HaikaraPesässä pääset kohtamaan samassa elämäntilanteessa olevia perheitä, saat vertaistukea sekä tutustutut toisiin vanhempiin.

Torstai klo 13-15

MonikkoPesä

Löytyykö teidän perheestä, tai odotatko kaksosia tai kolmosia. MonikkoPesä on monikkoperheiden oma kohtaamispaikka, josta löydät samassa elämäntilanteessa olevia perheitä, vertaistukea, lapsille leikkiseuraa ja puhetta monikkoperheen arjesta.

Joka kuukauden viimeinen tiistai klo 17-18:30
Maaliskuu poikkeuksellisesti 6.3.

SateenkaariPesä

SateenkaariPesä on tarkoitettu sateenkaariperheille jonne mukaan voi tulla jo perheenlisäystä suunniteltaessa tai odotusaikana.

Joka kuukauden viimeinen keskiviikko klo 17-18:30

PERHEIDEN APU JA TUKI
Ohjaajalta voi varata henkilökohtaisen keskusteluajan. Hän voi auttaa esimerkiksi hakemusten täyttämisessä tai löytämään perheelle sopivan palvelun. Keskustelu ohjaajan kanssa on aina luottamuksellista.

Ohjaajan kanssa voi käydä myös Lapset puheeksi -keskustelun, jonka avulla pyritään tukemaan vanhemmuutta, lapsen kehitystä ja koko perheen hyvinvointia.

Tiistaina 23.4. klo 14:30

Etäluento: Raskauden aikainen ja synnytyksen jälkeinen masennus, mistä ja miten saa apua ja tukea? Aiheesta puhumassa Äidille apua- hankkeesta Inka Kansi. Osallistuminen Teamsin kautta, ei ennakkoilmoittautumista.
Linkki: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Pienen lapsen ensiapu -webinaari

Tiistaina 21.5. klo 14.30-16

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton.

Mukaan pääset tästä linkistä.