Lapsiperheiden kotipalvelu Nivalassa

Hiekkaa sekä lasten lapio ja ämpäri.

Kotipalvelu on tilapäistä ja lyhytaikaista tukea NIVALASSA asuville lapsiperheille

Keskeisenä tavoitteena on perheen omien voimavarojen vahvistaminen. Maksuton palvelu on suunnattu perheille, joissa on alle kouluikäisiä lapsia. 

Kotipalvelua on mahdollista saada:

-      lasten hoitoon ja kasvatukseen

-      perheen tai vanhemman toimintakyvyn ylläpitoon

-      vanhemman asioinnin ajaksi

-      kodinhoitoon ja huolenpitoon

Kotipalvelun varauskalenteri avataan 1 kuukaudeksi kerrallaan, jotta kaikilla perheillä on tasavertaiset mahdollisuudet varata palvelua.  Uusi kuukausi avataan kalenteriin aina edellisen kuun viimeisellä viikolla.

Kotipalvelua ei myönnetä äkillisesti sairastuneen lapsen hoitoon, pelkkään siivoustyöhön ja kotona tehtävän etätyön, opiskelun tai harrastuksen vuoksi.

Kotipalvelua on tarjolla resurssien mukaan – kotipalvelun työntekijän poissaollessa emme pysty tarjoamaan sijaista.

Ajanvaraus 


Huom.! (ohjeet on päivitetty 7.5.2021)

Ajanvaraus toteutetaan ensisijaisesti sähköisesti.
Puhelinvaraus on avoinna  tiistaisin klo 13-16, p. 045 1260779.

Kalenteri avataan edellisen kuukauden viimeisellä viikolla. Kesäkuun kalenteri avataan viikolla 21.

Kotipalvelutyöntekijä työskentelee perheen kotona arkipäivisin (ma – pe) klo 8-16 välisenä aikana sekä yhtenä iltana viikossa (ti – to).

Palvelua myönnetään  kevään 2021 aikana enintään 3 pv (22,5 tuntia)/perhe (huomioiden varaustilanne). Lapsiparkin käyttö ei vähennä kotipalvelun tunteja.

Perheellä voi olla järjestelmässä avoimia varauksia kerrallaan maksimissaan viisi tuntia. Mikäli palvelutarve ylittää viisi tuntia, perheen on otettava yhteyttä puhelimitse (samoin jos ei löydy vapaata aikaa). Mikäli perheen palvelutarve ylittää käyntikerralla 4 tuntia tai palveluaika sijoittuu iltaan, tulee perheen ottaa yhteyttä puhelimitse ja esittää erityiset perusteet palvelun tarpeelle.

Kotipalvelua tarjotaan pääsääntöisesti varausjärjestyksessä, käyntiajat perustuvat sen hetkiseen varaustilanteeseen. Mikäli perhe ei ole voinut tehdä varausta täyden kalenterin vuoksi, kannattaa olla yhteydessä MLL:n työntekijään, joka voi varata palveluajan kalenterista ajalle, jota ei ole vielä avattu. 

Kotipalvelun sisällöstä, toteutusajoista ja vastuista sovitaan perheiden kanssa ensimmäisellä
käyntikerralla kirjallisesti tehtävällä sopimuksella. Tämän vuoksi olisi hyvä varata ensimmäiselle käyntikerralle  15 min enemmän palveluaikaa. 

Huom.! 
Kun teet varausta kotipalveluun, valitse varauskalenterin kohta "Varaa aika palveluun".
Kun teet varausta lapsiparkkiin, valitse kohta "Osallistu ryhmätilaisuuteen".
Mikäli et löydä vapaata aikaa kotipalvelun varauskalenterista, huomioithan myös PerhePesän lapsiparkkitoiminnan. Lisätietoja täältä


Peruutusehdot:
Palvelu tulee perua vähintään 5 vuorokautta ennen varattua palveluaikaa. Alle viiden vuorokauden peruutukset tulee tehdä aina puhelimitse p.  044 7194 688 tai 045 1260 779. 

Peruuttamattomat tai liian myöhään ilman pätevää syytä perutut varaukset vähennetään perheen palvelun kokonaistuntimäärästä. Mikäli perheessä joku on sairaana tai jollain esiintyy hengitystieoireita tai on karanteenissa, on palvelu peruttava.

Mikäli sinulla on varaustasi koskien lisätietoja tai kysyttävää, otathan yhteyttä:
kotipalvelutyöntekijä Sofianna Lehtola p. 044 7194 688 tai  järjestökoordinaattori Tarja Rossi p. 045 1260 779, tarja.rossi(at)mll.fi.

Varauskalenteri